dimecres, 9 de setembre del 2009

Bella dorment


Recollida, als plecs dels llençols, eres tan real!

Semblaves una duna on, rere el desfici eixut i ben lluent, s'hi troba una magrana oculta; aqueixa perfecta fotografia que el temps havia decidit oblidar en paper cristall. I queia el teu vellut suavíssim fins la mirada.

Digues si eres real o la suposició beneïda dels somnis?

Jo feia esforços per tal que la mandràgora no m'hagués fet una mala jugada, que aquella poció agrest m'hagués distorsionat el vocabulari bàsic, la memòria... Però la teua aroma a tarongina esbossava una bestreta de primavera en el bressol de les paraules.

Fou aleshores que m'adoní d'una sintaxis blanca, d'un pou el·líptic on rajava, distinta i molt potent, una altra ortografia. No caminava en paradís fictici perquè una roca d'amor no s'evapora per la literatura.

Sobre la teua pell adormida creixia, arbrada i lenta, la veritat total, l'esperança meua.

Podeu veure la fotografia original de Santiago Caamanho.

Josep Lluís Abad i Bueno

A Fernando Garrido qui em regala -cada dos dies- una paraula per construir la música d'aquestes proses.

Imprimir

3 comentaris:

scaamanho ha dit...

Agradezco que te hayas fijado en la foto, pero no recuerdo yo haber visto una licencia creative commons en las fotos de mi perfil.La próxima vez fíjate un poco mejor.
Saludos

Marta ha dit...

Que bonic és l'amor.

Príncep de les milotxes ha dit...

Gracias por el tono y por la información Santi; he borrado la imagen de mi blog y también del álbum de Picassa donde se había guardado; le he puesto una etiqueta nueva a mi post " sense fotografies- sin fotografías", aunque no he querido borrar el enlace a tu flirck, porque la foto es preciosa. Estás en tu derecho de recordarme que es "propiedad privada"; a partir de ahora me fijaré mejor en la C con el círculo en todas estos asuntos cibernéticos. Perdona las molestias que te haya podido causar; aunque la visión que yo tengo sobre estos derechos de autor es diferente a la tuya.
No me he sentido molesto y gracias de nuevo.
espaiclaudator.blogspot.com.
Un abrazo.